Usein kysytyt kysymykset

Tästä osiosta löydät vastauksia tyypillisimpiin kysymyksiin. Mikäli et löydä näistä vastausta omaan kysymykseesi, voit olla yhteydessä omaan yhteyshenkilöösi tai asiakaspalveluumme.

Yhteystietojen muuttaminen

Uudet osoitetiedot eivät päivity meille suoraan maistraatilta tai postilta, vaan saamme tiedon useimmiten asiakkaalta itseltään.

Voit ilmoittaa meille uuden osoitteesi joko lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@otso.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme 0800 90 250. Voit myös ilmoittaa asiasta yhteydenottolomakkeella. Ilmoitathan viestissä myös vanhan osoitteesi.

Yhteyshenkilöt

Voit etsiä yhteystietoja henkilöhaustamme maakunnan mukaan. Jos sinulla on tiedossa asiakasvastaavan nimi, voit etsiä hänen yhteystietonsa suoraan nimellä hakemalla.

Mikäli et löydä sopivaa henkilöä, voit ottaa yhteydessä asiakaspalveluumme, joka auttaa sinut eteenpäin.

Laskut ja maksaminen

Alkuperäisen laskun oikeassa yläkulmassa on yhteyshenkilön nimi ja puhelinnumero. Voitte kysyä häneltä lisätietoja laskun sisällöstä. Mikäli kyseessä on muistutuslasku, ei siinä näy enää alkuperäisen laskun erittelyä. Ole tällöin yhteydessä laskutukseemme, josta kerrotaan sinulle yhteyshenkilön tiedot.

Ilmoita omistajanvaihdoksesta joko asiakaspalveluumme tai laskutukseemme.

(asiakaspalvelu@otso.fi tai laskutus@otso.fi). Voit myös soittaa. Mikäli kyseessä on sinun omistusaikanasi aloitettu hanke, saatat kaupoista huolimatta olla velvollinen maksamaan laskun. Jos kiinteistön kauppakirjassa ei ole sovittu rasitteista, lasku kuuluu vanhalle omistajalle.

Voit olla yhteydessä laskutukseemme: laskutus@otso.fi tai puhelimitse 050 466 5948. Kerrothan asioidessasi laskun numeron, jota asiasi koskee (laskun yläosassa oleva numerosarja). Mikäli olet jo saanut maksumuistutuksen Intrumilta, ole yhteydessä Intrumiin sopiaksesi maksusuunnitelmasta.

Hyvityslasku on miinusmerkkinen lasku, jolla voidaan hyvittää jokin tietty osa laskusta tai koko lasku. Tämä voi tulla kysymykseen esimerkiksi tilanteessa, jossa lasku on lähtenyt virheellisesti tai virheellisillä tiedoilla.

Hyvityslasku kumoaa alkuperäisen laskun ja sitä ei tule maksaa. Hyvityslasku on tosite asiakkaalle alkuperäisen laskun hyvittämisestä.

Jos olet vahingossa maksanut hyvityslaskun, ole yhteydessä laskutukseen: laskutus@otso.fi tai puhelimitse 050 466 5948. Kerrothan asioidessasi laskunumeron tai asiakasnumeron ja IBAN tilinumeron. Maksu palautetaan mahdollisimman pian.

Jos olette jo maksanut laskun, voitte jättää muistutuskirjeen huomiotta. Ja halutessanne voitte olla yhteydessä laskutukseen: laskutus@otso.fi tai puhelimitse 050 466 5948. Kerrothan asioidessasi laskunumeron tai asiakasnumeron.

Ole yhteydessä laskutukseen: laskutus@otso.fi tai puhelimitse 050 466 5948. Kerrothan asioidessasi laskunumeron tai asiakasnumeron. Voimme toimittaa laskukopion.

Palautteen antaminen

Helpoin tapa antaa palautetta, on jättää se tästä palautelomakkeemme kautta. Voit myös antaa palautteen suoraan asiakasvastaavallesi. Reklamaatiot on kuitenkin tehtävä aina kirjallisesti. Joko sähköpostitse, kirjeitse tai palautelomakkeen kautta.

Verotus

Ole yhteydessä laskutukseen: laskutus@otso.fi tai puhelimitse 050 466 5948. Tarvittaessa voimme toimittaa kopiot laskuista.

Voit olla yhteydessä omaan asiakasvastaavaasi. Veroilmoituksen täyttö on maksullinen palvelu, joka laskutetaan tuntiveloitteisesti.

Pääomatuloina.

Poistot aloitetaan hankkeen valmistumisvuotena. Hankintameno vähennetään 15 prosentin vuosipoistoin. Aikaisemmin maksettujen kulujen, kuten esimerkiksi suunnittelukulujen, arvonlisäverot kirjataan palautettavaksi kuitenkin maksuvuoden verotukseen. Mikäli metsänomistaja ei ole arvonlisäverovelvollinen, hän laittaa poistoksi arvonlisäverollisen summan.